Представена публикация

СИНГАПУР - едната половина никога не се вижда!

Скъпи приятели, мина доста време от както съм в Сингапур. . . И аз като съветският журналисти и писател Владимир Цветов, който написа ...

петък, 14 септември 2012 г.

Йордан Опиц - вик за помощ или крещяща безпомощност

Не зная за вас, но аз не се учудвам на такава реакция от страна на съда.

Всъщност какво трябва да ни учуди? Това, че някой е вдигнал оръжие за да се защити, това, че някой е убит или това, че невинен е осъден?

Нищо не ме учудва. Аз също бих вдигнал ръка с оръжие, за да защитя дома си и семейството си. Това с убитите, че ние го виждаме вече на всяка страница, екран или новинарска радио емисия. Някой учудва ли се? Аз не!

Че е осъден невинен у нас - хайде сега да видим кой ще се учуди на това!? И как някакви хора със заповед за издирване и задържане си пият кафето с полицаи и политици в центъра на някой град, а някой, който е откраднал една кокошка или пък е взел мотиката на съседа е осъден по бърза процедура. Да не говорим за наркопласьорит около училищата! Много дълга и тъжна тема.

Не за да ви успокоя, а за да ви покажа, че и по света това се случва ще ви разкажа за един мой приятел, който живя десетина години в щатите. Имал е магазин за компютри и компютърни компоненти. Вероятно и всякакви други джаджи. Един слънчев ден влиза някакъв мъж. Вади хладно оръжие и иска оборота от касата. Естествената реакция на моя приятел е да се защити. Вади законно притежаваната пушка из под тезгяха и я насочва към него. В същия гръмогласен стил на говорене, какъвто използва и крадеца, той го "моли" да напусне. Вика и полиция с паник бутон и т.н. процедури. Има и свидетел - своя служителка.

Следва интересната част. Съдят се. Тоест, моя приятел съди крадеца. В съда, обаче, онзи човек вади контра иск за нанесени психически травми от това, че към него е била насочена пушка и са му крещели. Бил си загубил съня и други подобни неща. Представяте ли си, че всъщност моя приятел за малко не е влязъл в затвора? Представяте ли си, че той се оказва виновен, че е крещял в лицето на нападателя, след като онзи е крещял преди това на него? Представяте ли си, че той има и видео записи от събитието направени от охранителните камери? И представяте ли си, че това НЕ ПОМАГА? Аз не, но е факт. Всичко се разминава на косъм в последния момент. Но какво от това?

От съображения за опазване на личното пространство не съобщавам името на моя приятел. Той сега е в България и развива бизнес тук. Но като гледам как се развиват нещата у нас може би и от тук ще си тръгне някой слънчев ден.

АЗ ИСКАМ ДА ИЗВИКАМ НА ВСИЧКИ, КОИТО СИ МИСЛЯТ, ЧЕ МОГАТ ДА ВЛЕЗАТ В ДОМА МИ И ДА СЕ ОПИТА ДА МЕ ОБЕРАТ ИЛИ НАПАДНАТ: НЕ МЕ Е СТРАХ ДА ВЛЕЗНА В ЗАТВОРА ЗА НЕПРЕДУМИШЛЕНО ИЛИ ПРЕДУМИШЛЕНО УБИЙСТВО НА НАПАДАТЕЛ! И МЕН КАТО ЙОРДАН ОПИЦ МЕ Е СТРАХ ЗА БЛИЗКИТЕ МИ!

Да подкрепим Йордан Опиц и да предпазим себе си, от липсата на право на защита!!! Нека нашето мнение, ако то съвпада, стигне до максимален брой хора! Така може и някой от висшестоящите "другари и другарки" да се замислят и да направят нещо, за да отменят наказанието на Йордан Опиц!